Asociația pentru Educație, Formare Profesională și Leadership a demarat proiectul Eu, Micul Povestitor în perioada noiembrie 2013- martie 2014 în cadrul liceului teoretic Nicolae Iorga din București la clasele 0-IV.Scopul acestui proiect a fost acela de a încuraja lectura în rândul celor mici prin diverse jocuri de rol și de creativitate.
Eu Micul Povestitor a încercat sa amelioreze problema demotivării lecturii în cazul copiilor.
Ed4Lead a demarat mai multe activități pentru a atinge obiectivele proiectului; printre acestea enumeram:
-jocuri de rol din cadrul basmelor, poveștilor,create cu scopul ca cei mici să înțeleagă si să îi motiveze să citească.
-lecturare și povestire. Cei mici au povestit ce au înțeles din basm/poveste, astfel ei au învățat de mici să vorbească în public fără a avea emoții mari/trac de scenă.
– jocuri de creativitate- cei mici au compus propriile povești prin desen/narațiune pe care le-au povestit ulterior colegilor de clasă.
În urma acestui proiect, beneficiile s-au înregistrat în rândul a 480 de elevi de la clasele 0-IV, 20 de profesori înregistraţi/titulari cu normă întreagă în cadrul Liceului Nicolae Iorga din București.
Rezultate:
– realizarea a 15 jocuri de rol;
– lecturarea a 20 de povești;
– realizarea a 100 de povesti proprii ale copiilor;
– învățarea a cel puțin 3 tradiții românești;
Prof. Grigorescu Daniela la cls. a III-a ne oferă un feedback asupra proiectului:
” Proiectul “Eu, micul povestitor” a fost foarte apreciat de către elevi, în primul rând datorită laturii interactive. Copiii au apreciat faptul că au putut să realizeze propria poveste atât de repede şi uşor, sub directa îndrumare a voluntarilor, urmând paşi ce li s-au părut uşori, simpli şi logici. Faptul că a crea o poveste nu este doar o activitate statică, de a scrie, ci ca o pot reda în imagini, a fost o latură plăcută a activităţii.
Sunt convinsă că elevii pot fi atraşi foarte uşor în astfel de activităţi, iar plăcerea în a realiza această “muncă” reprezintă motivaţia necesară bunei desfăşurări, asigurând finalizarea cu succes a obiectivelor propuse.”