Invata programare

180px-Scratchcat.svgScratch este un limbaj de programare grafic prin intermediul căruia prin simpla tragere şi aşezare a unor blocuri colorate, copiii pot crea poveşti interactive, jocuri, animaţii şi prezentări.

Acesta are scopul de a ajuta copiii cu vârsta minimă de 7 ani să înveţe bazele programării. Cei care fac programare încă de la vârste mici au următoarele avantaje:

– Din consumatori de tehnologie, copiii devin creatori de tehnologie;

– Îşi exersează şi dezvoltă logica şi gândirea matematică;

– Învaţă să iniţieze, dezvolte şi să ducă la bun sfârşit un proiect pe cont propriu.

Planificarea lecţiilor

Planificarea următoare este orientativă, ea depinzând de ritmul de învăţare al copiilor. Fiecare modul durează aproximativ o lună şi se încheie cu o lecţie de recapitulare. La finalul celor patru module, copiii vor avea de realizat şi prezentat o aplicaţie în echipe.

Modulul 1: Scratch – concepte de bază

– familiarizarea cu platforma Scratch şi utilizarea comenzilor de bază precum deschiderea, închiderea şi salvarea unui fişier;

– utilizarea butonului “Stilou” – unealtă asemănătoare cu aplicaţia Paint din Windows;

– crearea/ schimbarea fundalului, a personajelor si a înfăţişării lor.

Modulul 2: Crearea unei animaţii simple

– mişcarea personajelor în sistemul cartezian XoY;

– afişarea unor mesaje;

– utilizarea unui fundal sonor inserat fie din calculator, fie din fisiereleoferite de aplicaţie.

Modulul 3: Instrucţiuni de control

– utilizarea instrucţiunilor de decizie (if-else);

– utilizarea condiţiilor de detectare (mouse apăsat, margine atinsă etc.);

– utilizarea instrucţiunilor repetitive (for).

Modulul 4: Operatori

– utilizarea operaţiilor matematice elementare (adunare, scădere);

– utilizarea inegalităţilor;

– utilizarea operatorilor logici (şi, sau).

Inscrieri la mirelamazareanu@gmail.com sau completand formularul:

Nume si prenume (required)

Adresa email (required)

Varsta copilului

Numar telefon