Cum ar fi daca ne-am invata elevii sa inlocuiasca nu pot cu voi reusi?
Nu de putine ori elevii spun ca nu pot sa faca diverse actiuni, de exemplu:nu pot sa fac impartiri cu mai mult de trei numerale, nu pot rezolva problema, nu pot invata engleza, nu pot sa joc fotbal, nu pot sa ma inteleg cu mama etc.
Prin acest proiect dorim sa dezvoltam un model de gandire pozitiva in randul elevilor, prin care sa le permita acestora sa actioneze constructiv cu un impact pozitiv pentru viata lor sau a comunitatii in care traiesc.
Cu toate acestea pentru implementarea cu success a acestuia avem nevoie de sprijinul cadrelor didactice din orice colt al tarii care sunt dispuse sa aplice acest joc la clasa sau clasele in care isi desfasoara activitatea.
Proiectul se afla in faza de testare, ulterior ne dorim ca jocul sa cuprinda mai multe etape cu mai multe activitati.
Este doar un joc?
Poate ca pare un joc banal, haios insa in aceasi masura consideram ca este un joc serios si util pentru oricine, copil sau adult. Cu totii putem invata ceva din acesta!
Proiectul de fata s-a nascut din povestioara „Inmormantarea lui Nu Pot” extrasa din Supa de pui pentru suflet – Jack Canfield si Mark Victor Hansen.
Cine poate participa?
In cadrul acestui proiect poate participa orice cadru didactic din orice unitate de invatamant care doreste sa implementeze in mod voluntar jocul la clasa/clasele pe care le are. Asteptam de la cei care participa impresii, poze si filmulete
Obiectivul proiectului
Realizarea a cel putin 10 lucruri pe care elevul spune ca nu le poate face pana la finalul proiectului
Implementarea proiectului in peste 200 de scoli din intreaga tara
Dezvoltarea voluntariatului în beneficiul educatiei
Scopul
Scopul proiectului este de a dezvolta un model de gandire pozitiva în randul elevilor, prin care sa le permita acestora sa actioneze constructiv cu un impact pozitiv pentru viata lor sau a comunitatii în care traiesc.
Durata proiectului: Octombrie 2014- Mai 2015
Etapele proiectului
Etapa 1: Octombrie
Organizarea ceremoniei de ramas bun a lui “Nu Pot”
Aplicarea jocului:
Elevii vor lua 1-2 foii pe care vor scrie orice cred ei ca nu pot sa faca ex: Nu pot sa merg pe role (timp 15-20 minute adaptabil in functie de ritmul elevilor). Toate foile elevilor se impaturesc si se pun intr-o cutie urmand ca Nu Pot sa fie ingropat.
Cum il ingropam pe Nu Pot?
Se pot rupe toate foile si apoi lasate in cutie, acesta fiind ingropat in cutie; se pot arde, arunca sau chiar ingropa (pentru scolile care dispun de gradina)
Se pot rosti ganduri in amintirea lui “Nu Pot” pentru ca activitatea sa aiba un efect mai mare pentru elevi precum in poveste:
“Ne-am strans astazi impreuna pentru a onora amintirea lui “Nu pot”! Cat timp a fost cu noi pe pamant, acesta ne-a influentat tuturor vietile, unora mai mult decat altora. Din fericire, lui i-au supravietuit fratii si surorile sale: “Pot”, “Vreau” si “Am sa fac acest lucru imediat””
“Fie ca “Nu pot” sa se odineasca in pace si fie ca toti cei prezenti sa isi continue in pace viata in absenta lui. Amin”
Piatra funerara
Puteti lasa elevii sa realizeze din hartie/ pietre din gradina o piatra funerara in memoria lui “Nu Pot” ulterior il puteti lasa in clasa intr-un loc la vedere pentru toti.
Cand un elev uita si spune nu pot ii veti reaminti ca Nu Pot a fost ingropat si ca ii poate aminti pe fratii si surorile lui: “Pot”, “Vreau” si “Am sa fac acest lucru imediat”
Etapa 2: Octombrie 2014- Aprilie 2015
Purtarea unei discutii cu elevii despre atitudinea pozitiva si observarea acestora in mod constant si corectarea lor daca este necesar ( ex: nu pot sa rezolv problema -> Voi reusi sa rezolv problema)
Aceasta etapa reprezinta observarea elevilor in mod constant si o discutie libera despre atitudinea pe care o avem cu totii atunci cand spunem: Nu pot sa fac ….
De cele mai multe ori elevii dupa ce spun ca nu pot sa realizeze ceva, abandoneaza acel lucru fara sa mai incerce.
Textul de mai jos este unul informativ, discutia cu elevii dumneavoastra se poate desfasura cum considerati ca este mai benefic pentru clasa.
Atunci cand suntem pusi in dificultate e bine sa adoptam o atitudine care sa ne motiveze sa ne adunam puterea si energia necesara solutionarii problemei. Este important sa avem o atitudine deschisa, pozitiva si sa ne focalizam asupra modalitatilor prin care putem rezolva problema noastra.
Trebuie sa ne orientam catre rezultatele pe care ni le dorim si sa luptam sa le atingem. Atunci cand ne gandim la ceea ce ne dorim si avem atitudinea corespunzatoare lucrurile bune vor veni de la sine.
O atitudine pozitiva inseamna sa fim pregatiti sa lasam negativismul in urma noastra si sa ne indreptam atentia catre toate lucrurile frumoase care ne inconjoara.
Nu putem sa ne oprim gandurile negative, dar putem incerca sa ne focalizam mai mult pe cele pozitive, ele sunt cele care ne vor ajuta cel mai mult. De cate ori ne gandim la ceva care ne ofera o stare de bine. Nimic nu este imposibil si nimic nu este irealizabil, totul se reduce la atitudinea pe care o avem fata de un obiectiv pe care dorim sa il realizam, fata de un vis pe care dorim sa il indeplinim, fata de noi si de modul in care ne percem. O atitudine pozitiva constituie cheia succesului!
Etapa 3: Mai 2015
Rezultate si feedback
In aceasta etapa ne axam pe rezultate si pe feedback-ul elevilor si al dumneavoasta.
Au reusit elevii sa faca cel putin 3 lucruri pe care considerau ca nu le pot face?
Care este parerea lor despre acest joc? Dar a dumneavoastra?
Ce a fost bine in aceasta activitate si ce trebuie imbunatatit?
Va multumim pentru participare!
Contact:
Mirela Mazareanu
Tel:0727540913
Mail: mirelamazareanu@gmail.com
Site: www.ed4lead
Fb/Ed4Lead